System holenderskiej firmy PRINS to znakomite urządzenie IV generacji zaprojektowane dla zaspokojenia wymogów najbardziej zaawansowanych systemów wtryskowych. Podczas rozwoju tego systemu producent wyszedł z założenia, że producent samochodu najlepiej wie jak należy zarządzać zasilaniem pojazdu w paliwo. Dlatego, zrezygnowano z dawkowania gazu na podstawie odczytu wskazań czujników pojazdu. Najprostszym i najbardziej skutecznym rozwiązaniem okazało się wykorzystanie sygnałów sterujących wtryskiwaczami benzynowymi. Sygnały te są wynikiem reakcji kontrolera wtrysku benzyny na aktualne zapotrzebowanie energetyczne silnika.

Gaz dopływa do reduktora za pośrednictwem zintegrowanego z nim elektrozaworu gazowego. Po zredukowaniu ciśnienia gazu i przejściu w fazę lotną gaz trafia do modułu filtrującego. Moduł filtrujący odpowiedzialny jest za dokładne oczyszczenie gazu z cząstek stałych. Wstępne oczyszczanie gazu odbyło się w elektrozaworze. Dodatkowo moduł ten wyposażony jest w czujnik ciśnienia gazu i czujnik temperatury gazu. Po wyjściu z modułu sterującego pod stałym nadciśnieniem 2 barów gaz dostaje się do listwy z osadzonymi wtryskiwaczami japońskiej firmy KEIHIN. Z wtryskiwaczy kontrolowanych przez sterownik (przetworzone w oparciu o ciśnienie i temperaturę gazu sygnały sterujące wtryskiwaczami benzynowymi) gaz doprowadzany jest w bezpośrednie pobliże zaworów dolotowych. Na uwagę zasługuje fakt, że dawka gazu dla każdego cylindra determinowana jest przez kontroler wtrysku benzynowego Dlatego też nie ma potrzeby stosowania emulatorów systemu OBD, a parametry pracy silnika są bardzo zbliżone do zasilania benzynowego w całym zakresie obrotowym.