Firma PTAK LPG montuje instalacje sekwencyjne od 2004 roku jako pierwsze systemy sekwencji wprowadziliśmy OMVL model DREAM XXI n. Instalacje gazowe były doskonałe. Trwałość podzespołów ponad 100000km spowodowała że instalacja ma wiele fanów w tym naszą firmę. Na montowane zestawy OMVL udzielamy 3 lata gwarancji bez limitu km.

OMVL jest producentem w sektorze alternatywnych napędów paliwowych w pojazdach silnikowych. Projektujei sprzedaje kompletne systemy gazowe LPG do silników benzynowych. Spółka została założona w 1980 roku w Argelato w pobliżu Bolonii. OMVL została przejęta w 2010 roku przez firmę Juniper Engines Inc.

OMVL opracował jako jedna z pierwszych firm instalację gazową do samochodów wyposażonych w silnik z wtryskiem bezpośrednim typu FSI, TFSI, TSI, TBI, GDI, JTS. Instalacja gazowa produkowana jest przez włoską firmę OMVL Juniper która zapewnia wysoką jakość komponentów oraz długotrwałą i stabilna pracę zestawu. Instalacje gazowe do wtrysku bezpośredniego podczas pracy na gazie pobierają dodatkowo benzynę która przez cały czas pracy silnika dotryskiwana jest do cylindrów pojazdu w ilości 20-30% pozwala to zabezpieczyć wtryskiwacze benzynowe przed uszkodzeniem.

DREAM XXI N jest nowym wtryskowym systemem gazowym zaprojektowanym i produkowanym przez OMVL. Ten system może być instalowany we wszystkich typach pojazdów wyposażonych we wtryski i jest zasilany gazem LPG lub metanem. Posiada homologację zgodną z aktualnymi normami bezpieczeństwa dotyczącymi instalacji gazowych co pozwala utrzymać poziom zanieczyszczeń w spalinach poniżej limitu przewidzianego najbardziej rygorystycznymi normami (EURO4). DREAM XXI N jest bardzo dobrze przystosowany do poprawnego działania w każdych warunkach pracy pojazdu i gwarantuje najlepsze osiągi związane z komfortem i sposobem prowadzenia pojazdu. OMVL zwrócił szczególną uwagę na jak najlepszą wzajemną integrację części mechanicznej z częścią elektroniczną systemu, czyniąc tym samym bardzo prosty i szybki sposób montażu instalacji.

Jak pracuje system

DREAM XXI N jest nowoczesnym systemem wtryskowym zaprojektowanym z myślą o nowoczesnych pojazdach benzynowych. Gaz dostarczany jest ze zbiornika/butli do reduktora ciśnieniowego, który to przesyła go pod stałym ciśnieniem do jednostki wtryskowej, która jest sterowana przez centralkę elektroniczną, która oblicza właściwy czas wtrysku w stosunku do czasu wtrysku benzyny uwzględniając jednocześnie pozostałe parametry systemu. Wtrysk gazu zachodzi w sposób fazowy i sekwencyjny bezpośrednio do pojedynczych przewodów kolektora ssącego. Stabilność reduktora/parownika wraz z doskonałym sterowaniem elektronicznym paliwem pozwalają systemowi w każdym momencie dostarczyć niezbędną ilość paliwa do zapewnienia poprawnej pracy silnika w momentach nagłego przyśpieszania, optymalizując w ten sposób zużycie paliwa i osiągi pojazdu.